Pertanyaan
dengan Ketiga dapat menggali pelajar mendapatkan berhagai informasi pengetahuan lebih dalam Keempat sarana hiburan agar pelajar tidak mengalami kejenuhan (3) Di sisi lain, internet juga mempunya dampak negatif yang tidak sedikit bagi pelajar Pertama, internet terkadang membuat pelajar lopa waktu. Kedua, banyak sekali situs dewasa yang mudah diakses Ketiga internet dapat membuat ketaphan penggunanya. Kecmpat berakibat buruk bagi kesehatan, tertitumansul (4) Karena itu, penggunaan internet untuk pelajar perlu pengawatan orang tua wear pelajar tidak tenerumus ke dalam hal negatif Serta tidak melupakan bahwa internet untuk terkait tugas tugas di sekolah menunjung pelijar dalam mencan informasi 43 Bagian konteks pada teks terschut ditanda dengan __ A. (1) B (2) C. (3) D. (4) 44. Bagian deskripsi teks pada teks tersebut ditandai dengan __ A. (1) dan (2) B. (2) dan (3) C. (3) dan (4) D (1) dan (4) 45. Bagian penilaian teks pada teks tersebut, ditandai dengan __ A. (1) B. (2) C. (3) D. (4)
Solusi
Jawaban
43.44.45.
Penjelasan
This is a reading comprehension question where snippets of a text are given with numbers 1, 2, 3, and 4. Based on these snippets, we are asked to identify different aspects of the text structure: 43. The question is asking to identify the conclusion part of the text.Usually, in an argumentative text, the conclusion offers a summary of the main reasoning and provides an emphatic closing statement. No new information is usually given in the conclusion, but instead, this is where the key points previously mentioned are collected and presented to summarize the argument/study.44. The phrase "bagan deskripsi teks" translates to "text description diagram" from Indonesian. The context provided is a little difficult here, but in general, it's usually identifying the parts of the text containing a detailed examination of the topic of the text.45. The question is asking to identify the part of the text where a judgment or evaluation is made.An evaluative part of a text offers a judgment or evaluation of a situation or thing, taking into account various aspects or criteria, after deliberating on arguments or perspectives.Please consider checking the snippets for these typical conventions of text structure mentioned above.