Pertanyaan
Perilak u sese orang ang d ipengar uhi oleh tingkat perkembangan mental dan pemah aman atas dir inya se ndiri d isebut d lengan teori belajar __ A. beh laviori istik B. kog nitivistik C. sos ial D. kor struktivis me
Jawaban
B. kognitivistik
Teori belajar kognitivistik menekankan bahwa pemahaman dan proses berpikir sangat mempengaruhi perilaku seseorang.
Penjelasan
Pertanyaan ini berkaitan dengan teori belajar yang menjelaskan bagaimana perilaku seseorang dipengaruhi oleh tingkat perkembangan mental dan pemahaman diri. Dari pilihan yang diberikan, teori yang paling sesuai adalah:
- A. behavioristik: Fokus pada pengamatan dan penguatan perilaku.
- B. kognitivistik: Menekankan pada proses berpikir dan pemahaman.
- C. sosial: Menganggap interaksi sosial sebagai faktor utama.
- D. konstruktivisme: Berpendapat bahwa pengetahuan dibangun melalui pengalaman.
Pertanyaan Panas lebih
Name the 4 levels of family Communication (top to bottom)
true about biological therapies for PTSD
When comparing rates of helping, sharing, and comforting in different situations, studies show that:
Learners that learn with hands
Explain gender differences in sexual socialization and how they affect individuals
Nature - nurture issue
Which of the following is the most accurate conception of adolescence when considering the majority of people ages 12-19?
Sebelumnya pak Agus adalah seorang peternak lele . Sekarang ia sudah beralih pekerjaan sebagai petani sayur. Kasus tersebut merupakan contoh __ Social
failure to achieve psychological intimacy may result in:
A researcher asks male and female participants to rate the guilt of a defendant on the basis of their physical attractiveness. Which of the following
What is seen background for behaviorism? (e.g., positivism)
Define differential reinforcement
3 influences of social institutions
A new patient from the Middle East comes to the office for her first exam. Her husband fills out all of the health forms and comes into the exam room
25. A new research methodology (termed "bench to bedside") developed to improve the application of research evidence in practice is known as a. ground